Otomotiv sanayii ticaride gaza bastı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2025 yılının Ocak-Temmuz dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Yılın ilk 7 aylık döneminde ise toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 arttı ve 834 bin 838 adede ulaştı. Otomobil üretimi ise yüzde 4 azalarak 521 bin 447 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 853 bin 376 adet oldu.

TİCARİ ARAÇ ÜRETİMİ İLK 7 AYDA ARTIŞTA

Yılın ilk yedi aylık döneminde ticari araç grubunda üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11 ve hafif ticari araç grubunda yüzde 14 artarken, ağır ticari araç grubunda yüzde 9 geriledi. Bu dönemde, otomotiv sanayiinin toplam kapasite kullanım oranı yüzde 67 olarak gerçekleşti. Araç grubu bazında kapasite kullanım oranları ise hafif araçlarda (otomobil + hafif ticari araç) yüzde 69, kamyon grubunda yüzde 56, otobüs-midibüs grubunda yüzde 64 ve traktörde yüzde 42 seviyesinde gerçekleşti.

ADET BAZLI İHRACATTA YÜZDE 14 YÜKSELİŞ

Otomotiv ihracatı temmuz ayında adet bazında yüzde 14 artarken, yılın ilk yedi aylık döneminde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak 630 bin 992 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde otomobil ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüş kaydederken, ticari araç ihracatı ise yüzde 34 oranında arttı. Traktör ihracatı ise 2024 yılının aynı dönemine göre yüzde 32 azalarak 6 bin 490 adet olarak gerçekleşti.

23,5 MİLYAR DOLARLA LOKOMOTİF SEKTÖR

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, toplam otomotiv sanayii ihracatı, 2025’in ilk yedi aylık döneminde toplam ihracatın yüzde 18’ini oluşturarak sektörel ihracat sıralamasında liderliğini korudu. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) verilerine göre, ilk yedi aylık dönemde toplam otomotiv ihracatı 23,5 milyar dolar oldu. Aynı dönemde otomobil ihracatı ise yüzde 12 artışla 6,9 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Bu dönemde, dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 18, tedarik sanayii ihracatı ise yüzde 7 oranında arttı.

HAFİF TİCARİ ARAÇTA YERLİLİK DİBE VURDU

    2025’in ilk 7 aylık döneminde toplam pazar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artarak 739 bin 903 adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde, otomobil pazarı yüzde 7 oranında artış sağladı ve 572 bin 198 adet oldu. Ticari araç pazarı ise yılın ilk yedi ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla toplamda yüzde 3, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 6 büyürken ağır ticari araç pazarında yüzde 8 gerileme yaşandı. 2025 yılı Ocak-Temmuz döneminde otomobil satışlarındaki yerli araç payı yüzde 30, hafif ticari araç pazarında yerli araç payı ise yüzde 20 olarak gerçekleşti.

Related Posts

Tesla, kendi “canavarını” rafa kaldırdı

Elon Musk’ın elektrikli otomobil firması iddialı süper bilgisayar projesini iptal etti.

Togg ve Tesla fiyatları zamlandı yeni liste açıklandı

Vergi artışları araç almayı planlayanları ciddi oranda etkiledi. Togg T10X’in fiyatları Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışının ardından zamlandı. Türkiye’de elektrikli araç satışında Togg ile yarışta olan Tesla’da da fiyatlarda artışa gidildi, fiyat listeleri güncellendi.

Okyanus derinliklerinde olağandışı canlılar tespit edildi

İstiridye yatakları, buza benzeyen bakteri örtüleri ve tüp solucan tarlaları – bunlar okyanusun en derin bölgelerine yapılan bir keşif gezisinin gözlemlediği, filme aldığı ve fotoğrafladığı garip, sıradışı yaşamın sadece birkaç örneği.

WhatsApp’ta yeni dönem! Artık hepsi durumlarda görünecek

Meta, mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ta reklam gösterimini başlatmak için ilk adımı attı. Beta kullanıcılarıyla test edilen yeni özellikle birlikte, WhatsApp’ın “Durum” bölümünde işletmelere ait sponsorlu içerikler de yer almaya başladı. Bu adımla …

Windows 11’de düşük performans takibi için yeni dönem başlıyor

Yeni Windows 11 test sürümünde yer alan sistemle birlikte, bilgisayarda yaşanan yavaşlıklar otomatik olarak kayda alınacak. Bu verilerle, işletim sisteminin hangi alanlarda iyileştirilmesi gerektiği daha net belirlenecek.

Yapay zeka görsellerine karşı filtreleme dönemi başlıyor

Alternatif arama motoru DuckDuckGo’nun kullanıcıları, artık arama sonuçlarında yapay zeka ile üretilmiş görselleri görmek isteyip istemediklerine kendileri karar verebilecek.